Monday, February 13, 2012

ملخص المجريات الميدانية في اللاذقية الإثنين بتاريخ 13/02/2012

خرج طلاب شكري حكيم في مظاهرة بعد انتهاء الدوام نادوا فيها للحرية وإسقاط النظام وهتفوا لحمص والمدن المنكوبة، كذلك فعلت طالبات مجمع البنات اللاتي خرجن في مظاهرة كبيرة داخل المدرسة.
كما خرجت مظاهرة طلابية من مدرسة بهيج شومان هتفت للحرية، و لاحقا نظمت مظاهرة في داخل مدرسة أسامة بن زيد هتفت للحرية وإعدام السفاح ونصرة لحمص والمدن المنكوبة.
مؤخرا بدأ النظام يتبع سياسة اقصاء مدراء المدارس التي تخرج منها المظاهرات نتيجة تقصيرهم في كبحها أو موافقتهم عليها و تعيين من يعتقد أنه قادر على أداء المهمة، و في هذا السياق ربما تم تغيير مدير ثانوية عدنان المالكي ياسر صوفي واستبداله بــ مصطفى أزهري. في حين تم ابلاغ مدارس الاطفال بانه غدا لايوجد دوام من اجل المسيرة المؤيدة.
مساء خرجت مظاهرة حاشدة في حي مشروع القلعة هتف فيها المتظاهرون للمدن المنكوبة للجيش الحر، كما نظمت مظاهرة كبيرة في مدينة الحفة بشعارات ثورية مماثلة. كذلك فعل الثوار حي مشروع الصليبة بعد أن تم قطع الكهرباء عن الحي و انباء عن حملة اعتقالات قد يشنها الأمن.
وردنا خبر إنشقاق العقيد عماد خضورمن الطائفة العلوية في مدينة جبلة مما أدى الى الاعتداء على أسرته بالضرب و حرق بيته. لا يزال الخبر بحاجة تأكيد من مصادر موثوقة.
و اليوم تم إخلاء الشارع بجانب مبنى المحافظة تحضيرا لمسيرة مؤيدة مقررة غدا.
تم اعتقال محمد عترو الذي عمره 40 سنة من الكراجات و اخيه عبد الستار و عمره 33 سنة و الذي يعمل في محل الجانودي بشارع هنانو. كذلك اعتقل الشاب عمار مصطفى درويش من أمام منزله في حي العزي في جبلة من قبل عناصر الأمن مستخدمين سيارة مدنية ( فيرنا ). كما قامت قوات الأسد بأعتقال الشاب بسيم حاج حسن وعمره حوالي 35 عام من مسبح الشعب مع العلم هذه المرة الثانية التي يتم أعتقاله فيها.
في حين تم الإفراج عن الشاب مصطفى قويقة بعد اعتقاله لمدة 7 ساعات و السبب كان تشابه أسماء مع شخص أخر كما وردنا، كذلك افرج عن المعتقل الشاب ايمن راجي خلاص الذي اعتقلته اجهزة المخابرات منذ حوالي اسبوعين من مقهى في شارع بغداد بشكل عشوائي.
صباحا كان هنالك تفتيش دقيق عند الحواجز في الأحياء المحاصرة طال حتى كبار السن و ربطات الخبز! كذلك حصل تفتيش دقيق و خاصة لكبار السن عند حاجز جامع خالد بن الوليد في بستان الحمامي. كما وضع حاجز جديد عند مفرق كهف العدرا الواصل بين قريتي سلمى و دورين. هذا و يتم تبديل و تغيير بعض العناصر عند حواجز طريق الحرش بشكل يومي.
رصدت اليوم أكثر من 10 سيارات إسعاف مدعومة بدوريات أمن تخرج من جهة الشرق إلى جامعة تشرين، كما تجولت 5 دوريات للأمن والشبيحة في حي مشروع الصليبة وخاصة قرب المدارس، مع مرور حوالي عشر سيارات مدججة بالسلاح من الكورنيش الجنوبي متجهين نحو طرق الحرش.
و تجول سيارات الأمن بسوق الخضرة في حي السكنتوري، و مرت سيارتي بيك اب لعصابات الأسد على طريق الحرش شاهرين اسلحتهم لارهااب الناس. و انتشر عدد من سيارات الجمارك وسيارات شرطة المرور على استراد جبلة اللاذقية، حيث رصد انتشار أمني كثيف جدا في حي العزي وعند نقابة المعلمين مع انقطاع للتيار الكهربائي عن الاحياء المحاصرة في مدينة جبلة.
شوهد انتشار امني مكثف عند بن العلبي  بسبع سيارات دفع رباعي وحوالي 30 شبيح انتشار و بشكل غير مسبوق و استنفار كامل، كما انتشر الأمن في حي بستان الصيداوي مع ايقاف المارة والتحقق من الهويات الشخصية، و حاول بعض افراد الامن بازالة عبارات الحرية المكتوبة على الجدران.
 و في الأسفل فديوهات اليوم.

Daily report from Latakia on Monday 13/02/2012

Students of Shukri Hakim demonstrated today for freedom and Homs and the other cities, and so did the girls in Banat Complex who protested inside the school.

Another student protest took place out of Baheej Shuman School, and later on a similar one took place inside Usama Bin Zaid School.

Lately the regime has been replacing school principals who can’t or won’t stop student protests in their schools with those who may be able to. This could be the case as the principal of Adnan Maliki School Yasser Sufi was replaced with Mustafa Azhari. Also, students in all schools were told not to show up tomorrow as their will be a pro regime march.

At night people demonstrated in Mashrou’ Al-Qalaa, and so did those in Haffeh with rather big numbers. And in Mashrou’ Al-Slaybeh people protested, despite the power being cut off with news of a possible raid.
It is confirmed that Colonel Imad Khaddor, who’s an alwite from Jableh, had defected, and therefore his family were attacked and his home was burnt. News remain to be confirmed from a trusted source.

The road by the municipality building has been evicted today for tomorrow’s pro regime march.

Muhammad Atro, who is 40 years old, was arrested along with his 33 year-old brother Abdul-Sattar who works in a shop on Hanano Street. Also, Ammar Mustafa Darweesh was kidnapped by security in Jableh today using a Verna civilian car. And 35 years old Baseem Haj Hassan from Masbah Al-Shaab was arrested, which was the second time this had happened.

Mustafa Qweqa was released after 7 hours of detention for name resemblance. Ayman Raji Khalas was also released after being arrested randomly two weeks ago from a café in Baghdad Street by security.

In the morning everyone was searched on all barriers in the city, even the elderly and bread bags! Senior citizens went through specific searching at a barrier in Bustan Al-Hammami. A new barrier was place near Al-Adra [Mother Mary] cave between Salma and Dourine villages. As menebers are being switched on daily bases on barriers on Al-Hirsh road.

More than 10 ambulance cars aided by security patrols were seen heading towards Tishreen University from the east, and 5 security patrols were seen roaming in Mashrou’ Al-Slaybeh specially near schools.  Also, 10 armed cars left Al-Cornish Al-Janoobi towards Al-Hirsh road.

Security patrolled the vegetable market in Skantoori, and two Assad thugs’ pick-ups roamed Al-Hirsh road terrifying citizens with their weapons. Many customs cars and traffic police cars were seen on the Latakia-Jableh highway, as security was really heavy near Teacher’s Union Building in Al-Izzi, while power was off in most neighborhoods in the city.

Security was heavy again near Olabi Café with 7 four-wheelers and around 30 of Assad thugs spread there. Security was stopping people in Bustan Al-Sidawi and asking for their national IDs, while other members were working hard on painting over freedom words on walls in the area.

Below are videos of the day.



اللاذقية- نحنا رجالك لاذقية شباب كرامة وحرية 12 2 2012
http://www.youtube.com/watch?v=QfdTn_TWatQ&list=UUkv8x1ACr2QaXhPJzt6bYQQ&index=1&feature=plcp
اللاذقية - الطابيات مسائية الثوار لاسقاط النظام 12-2-2012
http://www.youtube.com/watch?v=BEdiqail6bw&list=UUkv8x1ACr2QaXhPJzt6bYQQ&index=9&feature=plcp
جبلة - ناشطوون حي الضاحية توزيع منشورات تدعو للثورة
http://www.youtube.com/watch?v=uGW6pDvYU4k&list=UUkv8x1ACr2QaXhPJzt6bYQQ&index=5&feature=plcp



أخبار اللاذقية |L.n.n |

FaceBook: www.facebook.com/lattakianews

No comments:

Post a Comment