Thursday, June 28, 2012

ملخص المجريات الميدانية في اللاذقية الخميس بتاريخ 28/06/2012
وردنا اليوم تواجد 6 سيارات زيل في قرية صلنفة مع 4 دبابات تجهيزا لاقتحام جبل الأكراد من تلك الناحية، في حين سمع إطلاق نار بالقرب من حاجز خوفلّة في منطقة الحفة مع أنباء عن إصابات في صفوف عصابات الأسد.
أما القصف على جبل الاكراد فقد تجدد اليوم أيضا، و تم اقتحام قرية الكندة. كما سجل انقطاع الهواتف الارضية و شبكة السيرياتيل عن معظم الجبل و انقطاع التيار الكهربائي عن جزء كبير من جبل الاكراد. و انقطاع الكهرباء هذا هو لليوم الخامس على التوالي في ظل استمرار القصف بالمدفعيات و الدبابات على قرى مزين والمزرعة بوادي شيخان. اشتد بعد ذلك القصف من قبل عصابات الأسد على قرى جبل الأكراد منطقة سلمى و بالتحديد من قرية عرامو. كما كان هنالك قصف مدفعي على قرية المريج من بلدة تلا.
بعد ذلك تجدد القصف على منطقة جبال اللاذقية عبر دبابات تمركزت بالقرب من قرية دورين التي تم قصف منازل فيها بشكل مركز. في حين قام جيش الاحتلال الاسدي سابقا باقتحام قرية تردين و قام بإحراق بيوت الاهالي فبل أن ينسحب من القرية.  و توجهت حوالي 120 سيارة أمن و جيش على اوتوستراد اللاذقية/حلب باتجاه القساطل مساء.
ليلة أمس كان قد تجدد القصف الصاروخي على بعض قرى مصيف سلمى و ناحية كنسبا.
و في الحفة اقتحم الأمن والشبيحة تقتحم حيّي الجمعية والرويسة، و شنت حملة مداهمات طالت منزلا في حي الرويسة عائدا لشخص من عائلة عبدالوهاب.
قامت قوات الامن اليوم باعتقال الناشطة الشابة المعروفة بفرح الريس. كما تم اعتقال شابين من قبل الأمن و الشبيحة بالقرب من جامع المشاطي، و كان محمد حسن شريتح قد اعتقل من امام جامح الحسين يوم الجمعة الماضى، عمره ٥٢ و يسكن في حارة العامود.
أمس قام الامن باعتقال ثلاثة شبان من المارة بطريقة عشوائية في حي الصليبة وذلك بعد صلاة العشاء.
مساء خرجت مظاهرة في مسبح الشعب نصرة لجبل الأكراد و تنديدا بمجازر النظام.
تم رصد 5 سيارات زيل محملة بشبيحة الاسد تخرج من محطة القطار دون معرفة الوجهة. كما تجولت عصابات الاسد في كل من حي مشروع صليبة و حي الكورنيش الجنوبي لمنع خروج مظاهرات.
نورد بأنه يوميا تسمع اصوات من داخل فرع الحزب في شارع ميسلون قرب مدرسة الحرس القومي، و يعتقد انه تعذيب للمعتقلين حيث يعلو الصراخ و تتواجد اعداد من الشبيحة.
سجل اليوم عودة الانترنت على خطوط الموبايل في المدينة بعد انقطاع دام حوالي الثلاث اسابيع.
هز مساء انفجار حي العزي في جبلة و كان صادرا من قرب الثانوية الشرعية.
أمس و في اربعاء الوفاء لماجدة و آلاء امتلأت جدران شوارع حي الرمل الجنوبي بكتابات و جمل المطالبة بالمعتقلات و التضامن معهن.
في الأسفل فديوهات من اليوم.
Daily report from Latakia on Thursday 28 June 2012

Six army cars and four tanks were in Slonfeh area today preparing to raid parts of Kurds Mountains. On the other hand, gunfire was heard on Khofalleh barrier in Haffeh area, and many Assad gang members were reported injured.

Shelling on Kurds Mountains was renewed today as well, and Kindeh village was raided. All mobile and landlines were out of order today in Kurds Mountains today and power was off too. Lack of power is actually going on since five days as shelling with tanks and artillery continued on village of Mzain and al-Mazraa in Wadi Shikhan. Later shelling became heavier on Slama coming from Iramo village, and on Mraij coming from Tella village where regime forces took as bases for them.

Shelling continued after that on villages using tanks based near Dourine, while Assad forces raided Terdine village burning many houses before retreating. And around 120 army and security cars were on Latakia/Aleppo highway towards Qasatel.

And last night shelling was renewed twice of villages of Salma and Kinsebba.

In Haffeh, security and gangs raided al-Rweiseh and al-Jamieh areas; one of the houses raided belonged to Abdul-Wahab family.

Security forces arrested activist Farah al-Rayes today. Two were arrested near Mshati mosque, and we learned that 52 year-old Hasan Muhammad Shretah was arrested last Friday at Hussein Mosque.

Three were arrested randomly in Slaybeh last night.

A demo took place at night in Masbah al-Shaab in al-Raml.

5 army cars were seen leaving Metro Station today, and Assad gangs roamed around in Mashrou’ al-Slaybeh and al-Cornish al-Janoobi to prevent any protests from happening.

We report that creams are being heard on daily bases near al-Haras al-Qawmi School, and it’s believed to be sounds of detainees being tortured by Assad men who are seen there.

Internet was back to mobile lines in the city today after three weeks of being out of order.

An explosion took place tonight in Izzi area in Jableh, and appeared to be coming from near al-Thanawiah al-Shriyah School.

Yesterday, and in the Wednesday of Alaa Morelli and Majida Mariam, walls in al-Raml area were field with words of solidarity with the two ladies who are detained.

Below are videos of the day.

أخبار اللاذقية |L.n.n |


No comments:

Post a Comment