Sunday, July 29, 2012

ملخص المجريات الميدانية في اللاذقية الأحد بتاريخ 29/07/2012
استمر مسلسل القصف الوحشي و الهمجي على قرى الجبل و تركز القصف اليوم على قرى كفر عجوز و كفردلبة و دورين مع سقوط عدد من القذائف على كل من جامع دورين وكفر عجوز وكفردلبة مماادى الى تهدم اجزاء كبيرة من هذه المساجد. كما سقطت 4 صواريخ على قرية كدين المرشدية و أدت إلى حرق و هدم بعض المنازل كما ورد على قناة الجزيرة.
ليلا استمر القصف على معظم جبل الأكراد و على مصيف سلمى و دورين بالتحديد براجمات الصواريخ و المدفعية و الرشاشات الثقيلة و كان القصف الأعنف على القريتين، مما أدى إلى إصابة عدة أبنية سكنية بشظاية القذائف.
تم تأمين انشقاق عدد من أبناء اللاذقية في مدينة حلب و انضمامهم للجيش الحر هناك. كما سجل اليوم انشقاق معاون قائد الشرطة باللاذقية العميد (تركي قنيفدي) و هو من سكان قرية الكوم التابعة لقرية دورين.
شهدت ناحية ربيعة ليلة أمس اشتباكات عنيفة بين جيش النظام و الجيش الحر قرب قرية زنزف حيث تصدت كتائب الجيش الحر لقوات النظام المهاجمة و منعتها من دخول القرية. و اليوم تجددت اشتباكات عنيفة في محيط دورين في جبل الأكراد و الجيش النظامي قام بقصف كل هدف متحرك يراه.
شنت حملة اعتقالات ومداهمات في حي علي جمال ليلة أمس بعد منتصف الليل.
مساء لوحظ انتشار امني كثيف من قبل عصابات الاسد في حي السجن قرب مسجد عمر بن الخطاب تخوفا من خروج مظاهرات كما في باقي المناطق. و قد سمع اطلاق رصاص في قنينص، و اطلق الرصاص على شاب قرب مسجد حزرية دون اصابته.
فيما خرجت المظاهرات المسائية في السكنتوري من جامع عاشور، و في قنينص، و مظاهرتين في الرمل الجنوبي احداهما عند مسبح الشعب، ثم من جامع الحسين في مشروع الصليبة.
سمع اليوم اطلاق رصاص من حي الصليبة و مشروع الصليبة، كما هز انفجار حيي جب جويخة و العمارة في جبلة، و أمس سمع دوي انفجار هز حي السكنتوري و آخر هز حي الرمل الجنوبي عند الساعة الثانية ليلا.
 
Daily report from Latakia on Sunday 29 July 2012
Shelling continued heavy and violent on villages today and was focused on Kafr-Ajuz, Kafr-Delbeh, and Dourine with many rockets fell on mosques in these villages. Four more rockets fell on Kdeen al-Mirshdiyeh village and damaged few houses as was mention on al-Jazeera.
At night shelling continued using mortar, rocket launchers, and tanks especially on Salma and Dourine and it was the most violent one so far causing damages to many civilian houses.
Many from Latakia defected in Aleppo and joined the FSA there. Also, police officer Turki Qneifdi from al-Kom villages in Dourine defected today.
Violent clashes took place between the FSA and regime’s army in Rabiah area last night near Zanzaf village as Assad forces were denied entry. And today clashes were renewed around Dourine as regime’s army targeted anything that moved.
Raids and arrests were conducted yesterday after midnight by security in Ali Jammal area.
At night there was tight security around Omar bin al-Khattab mosque anticipating protests just like in other areas. Gunfire was heard in Qnainas, and a young man was shot at but not hit near Houriyeh Mosque.
Night demos took place in Skantoori, Qnainas, al-Raml, Masbah al-Shaab, and then out of Hussein Mosque in Mashrou’ al-Slaybeh.
Last night gunfire was heard in Slaybeh and Mashrou’ al-Slaybeh, and explosion shook Jeb-Jweikha and al-Amara areas in Jableh. Two more explosions were heard in Latakia around 2:00 after mignight in Slaybeh and al-Raml.

أخبار اللاذقية |L.n.n |

No comments:

Post a Comment