Tuesday, July 24, 2012

ملخص المجريات الميدانية في اللاذقية الثلاثاء بتاريخ 24/07/2012
وقعت بعد منتصف الليل و في ساعات الصباح الباكر اشتباكات في ناحية كنسبا عند قريتي القساطل و مرج الزاوية بين الجيش الحر و الجيش النظامي و سمعت اصوات اطلاق نار كثيف في المنطقة. و اليوم حصلت اشتباكات عنيفة جدا في قرية سترية اسفرت عن تدمير سيارات و عربة ب.م.ب لجيش الاسد، و وقعت بعض الإصابات و الجرحى من الطرفين.
بالإضافة للقصف العنيف ليلة أمس من حاجز اليونسية على قريتي مرعند و الناجية و إصابة أحد المباني في الناجية، فقد شهد الصباح الباكر تحليقا للطيران العامودي فوق القسطل و كنسبا و اطلاق نار كثيف من المروحيات و الصواريخ.
شهد اليوم أيضا قصفا هو الاعنف من جميع الجهات على قرى مصيف سلمى بحوالي 200 قذيقة منذ الصباح، مع تزايد أعداد الجرحى و وجود خمس حالات خطرة. كل ذلك أدى لاحتراق عدد من المنازل والبساتين والحقول في سلمى و دورين و القرى المجاورة جراء القصف العشوائي و الانتقامي من قرى الجبل. كما أمطرت قوات الأسد قرية المريج بحوالي عشر قذائف صاروخية متزامنة مع آذان المغرب و الإفطار.
إستشهاد الشاب مصطفى عبد المجيد زمو - 19 عاما من قرية بوز الخربة (سنة أولى حقوق) – و الذي تم استهدافه من قبل قناص على اوتوستراد اريحا أثناء عودته من حلب الى اللاذقية. كذلك استشهد احمد انتكلي في منطقه التربة قرب سلمى إثر القصف العنيف من قبل قوات النظام. و استشهاد الشاب علي خالد عابدين (حوالي 35 سنة) برصاص قناص أثناء القصف على مصيف سلمى، و هو من قرية شيرقاق التابعة لمنطقة الحفة.
ليلة أمس قام الامن والشبيحة بمداهمة بناء في حي الصليبة مقابل بوظة جعارة، و اقتحموا حارة (الجانودي) في حي صليبة بحثا عن متظاهرين تفرقوا بعد مظاهرة جامع الفتاحي و جامع المشاطي. كما لوحظ توجه سبع سيارات أمن مدججة بالسلاح بإتجاه حي الطابيات، كما قامت 3 سيارات شبيحة بجولات في مارتقلا و شارع انطاكيا.
اليوم سمع صوت انفجار في الشيخ ضاهر عند الساعة الرابعة عصرا تبعه إطلاق رصاص من قبل سيارات الأمن.
و كالعادة بدأ انتشار الأمن و محاصرة المساجد و الأحياء تزامنا مع صلاة العشاء، و كالعادة و مع ذلك خرجت مظاهرات من جامع حورية و من جامع ياسين في مشروع القلعة و شارع انطاكيا و جامع الحسين بحي مشروع الصليبة حيث قام الأمن بإطلاق الرصاص بعد أن هجم على المظاهرة لتفريقها كما حدث في انطاكيا. الأمر الذي حصل أيضا بعد مظاهرة جامع عمر بن الخطاب، و قد تواجدت مصغحتين في شارع القصر العدلي حيث تم تطويق الأمن لساحة العيد.
كما أطلقت قوات الامن و الشبيحة الرصاص الحي في عدة مناطق من اللاذقية لترهيب الاهالي، كذلك أطلق الرصاص بكثافة من عدة حواجز في حي الرمل الجنوبي بالإضافة الى قنبلة صوتية في الحي.
 
Daily report from Latakia on Tuesday 24 July 2012
After midnight of last night and early morning clashes between FSA and Assad forces took place in Kinsebba near Qasatel and Marj al-Zawieh and heavy gunfire was heard in the area. Today violent clashes happened in Sterieh village resulting in the destruction of many of Assad’s army cars, and there were injuries on both sides.
In addition to the violent shelling from Younseh barrier at Maraand and al-Najiah viilages late last night as one building was hit, early morning saw army flight over Qastal and Kinsebba and shooting from helicopters.
The day also witnessed the most violent shelling on area so far, with more than 200 rockets since the morning, numbers of wounded ones increased and five were seriously injured. All that caused fires to many houses and farms in Salma and Dourine and nearby villages due to the arbitrary shelling. Al-Mraij village was rained with tens of rockets right at ‘Iftar’ time tonight.
19 year-old Abdul-Majeed Zamo from Boz al-Kherbeh village, and first year law student, died today after being targeted by a sniper on Areeha highway while on his way back to Latakia from Aleppo. Ahmad Intakli from al-Turbeh near Salma passed away today due to the shelling. 35 year-old Ali Khalid Aabdeen also got killed by a sniper during the shelling on Salma, he was originally from Shirqaq village of al-Haffeh.
Last night security and Shabbiha raided a building in Slaybeh, and then raided al-Janoodi area in Slaybeh as well chasing after protestes. 7 security cars were seen heading to Tabiyat, and three other cars patrolled Antakia and MarTaqla.
A big explosion was heard today in Sheikh Daher around 4:00 in the afternoon and was followed by gunfire.
As usual security spread and surrounded many areas at night, and as usual that didn’t stop demo from taking place from Houriyeh Mosque, Yaseen Mosque in Mashrou’s al-Qala, Antakia Street, and Hussein Mosque in Mashrou’s al-Slaybeh where security attacked the demo and used gunfire to disperse protesters like what happened in Antakia. The same took place after the demo of Omar Bin al-Khattab Mosque where two tanks were seen in al-Qasr al-Adli Street as security surrounded al-Eid Square.
Security and Shabbiha also fired in most areas to scare citizens, and heavy gunfire was heard coming from most barriers in al-Raml where one sound bomb was also used.

أخبار اللاذقية |L.n.n |

No comments:

Post a Comment