Sunday, July 1, 2012

ملخص المجريات الميدانية في اللاذقية الأحد بتاريخ 01/07/2012
تجدد اليوم القصف المدفعي على عدة قرى من جبل الاكراد مع وجود حرائق في المنطقة، حيث شوهد الطيران المروحي يقوم بقصف جبل الأكراد بالرشاشات و الصواريخ الحرارية بهدف أشعال الحرائق في الجبل. و لوحظ تحليق الطيران بمحيط مصيف سلمى، مع قصف عنيف على المريج و مزين و مرج خوخة بالصواريخ و الهاون.
و لاحقا تعرضت قرى القساطل لاكبر هجمة من قبل قوات وعصابات الاسد بقصفها من المدفعية و الهاون و الراجمات و الطيران و بشكل كثيف و عشوائي مع تخوف من حدوث مجازر في هذه القرى.
اشتد بعدها القصف على قرى جبل الأكراد سلمى و كنسبا و القساطل مع سماع دوي أنفجارات. كما استهدف قصف عنيف قرية السويدية و المحال التجارية و المنازل فيها مع سقوط عدة صواريخ على الجبل الواقع بين قريتي مجدل كيخيا و دويركة بجبل الأكراد.
و مساء تجدد القصف المدفعي في محيط قرية المارونيات، كما نشب حريق كبير نواحي قرى الكرت و شلف و كنسبا قامت بافتعاله عصابات الأمن و الشبيحة لمنع أي عملية نزوح من الجبل.
تم اليوم في مقبرة الشهداء السوريين في يلدا التركية تشييع الشهيد امين سلواية 23 عام.
أما في الحفة فقد قامت عصابات الأسد و شبيحته يوم أمس بحرق كثير من البساتين و المنازل و الآليات التابعة ملكيتها لسكان قريتي بابنا و الجنكيل بعد حملة مداهمات و تفتيش و تخريب للمنازل أمام أعين من تبقّى من سكان القريتين. فيما علمنا أن المدعو عمر الشعار يساعد عصابات الأمن بالتعرف على النشطاء لاعتقالهم عند حاجز القوس، كما يقوم أخوه المدعو منذر الشعار بنفس المهمة على الحاجز المتواجد عند منزل وزير الداخلية اللواء محمد الشعار.
من الحفة أيضا تم الإفراج عن المعقتل أحمد عدنان كلية (أبو بشار - 45 عاما)، و نقل المعتقل محمد صادق كلية (أبو غيث - 50 عاما) إلى الشرطه العسكرية بعد أن كان معتقلا في فرع الأمن العسكري.
اعتقل الشاب عمر حمزة 35 عام و والده من مكان عملهما في شارع 8 اذار.
كما وردنا اعتقال اكبر مخبرين في اللاذقية ابو شكيب (بشار خليل) و سعيد شاكوش، و هما في فرع فلسطين في دمشق و ذلك بتهمة رشاوي لضباط الأفرع الأمنية و بعض ضباط المخافر و البلديات، و هذا يعود الى التنافس بين المخبرين و الضباط على هذه الرشاوي.
قام ناشطو اللاذقية اليوم بتوزيع و رمي مناشير في منطقة الزراعة و المشروع السابع بالاضافة الى مشروع الاوقاف، كما قام الاحرار ايضا بتزين جدران حي الاشرفية و شارع ساحه العيد بشارع انطاكية بعبارات الحرية حيث انتشر بعدها الأمن في المنطقة لإزالتها.
بالأمس استبدل النظام عناصر مخفر قرية أم الطيور بشبيحة الأسد المدربين على قمع التظاهرات. كما تم اليوم دعم مخفر ربيعة ب 20 عسكريا لقمع المظاهرات في المنطقة.
خرجت ليلة أمس مظاهرة في شارع الغراف في حي الرمل الجنوبي، في حين سمع دوي انفجار في الحي تزامنا مع خروج المظاهرة. كذلك سمع دوي انفجار ضخم في أحياء العزة و الفيض و الجركس في جبلة. و حدث اطلاق نار علی طریق اللاذقیة جبلة.
و اليوم أيضا سمع دوي انفجار في حي العزي في جبلة.
 
Daily report from Latakia on Sunday 01 July 2012

Artillery shelling was renewed on many villages in Kurds Mountains today, with fires breaking out. Helicopters attacked the mountains using machine-guns and thermal rockets. Helicopters were also seen over Salma, while Mraij, Mzain, and Marj Khokh were shelled with mortar.

Later, Qasatel area was subject to the most violent assault yet as it was shelled with artillery, mortar, rocket launchers and helicopters randomly, among fears of massacres in these villages.

Shelling on Salma, Kinsebba and Qasatel got heavier after that with many explosions heard. The shelling also targeted houses and shops in Sweidieh village, while many rockets fell on the area between Majdal Kikhia and Dweirkeh villages.

At night, shelling continued around Marouniat village. A big fire near al-Kirt, shellef, and Kinsebba was caused by Assad gangs and security to stop people from migrating.

The funeral of 24 year-old Amin Silwayeh took place in the Syrian cemetery in the Turkish town of Yilda.
In Haffeh, Assad gangs burned many farms, houses, and machines that belonged to locals from Babanna and Jengeel villages after raiding, inspecting, and sabotaging houses before the eyes of those left in the area.

From Haffeh as well, Ahmad Adnan Killieh [Abu-Bashar, 45 years old] was released, and Muhammad Sadeq Killieh [Abu-Ghayth, 50 years old] was transferred to police security after being detained by the military security.

35 year-old Omar Hamza got arrested along with his father in their work place today in 8th March Street.

The two most famous informers in the city Abu-Shakeeb [Bashar Khalil] and Saed Shakoush were arrested and are now in the Palestine Branch in Damascus for charges of bribe to officer. This is due to the fierce competition between informers and officers themselves.

Activists spread freedom fliers in Ziraa, al-Mashrou’ al-Saabe’, and Mashrou’ al-Awqaf. Later, walls in Ashrafiyeh and Eid Square in Antakia street were filled with freedom words, and security got heavier trying to remove them.

Yesterday regime replaced police members in the police station of Um al-Tuyur village with his Shabbiha who are well trained to deal with protests. Rabiah police station was also reinforced with 20 more army members to help suppress any protests in the area.

Last night a demo took place in Graf in al-Raml, and an explosion was heard in the area at the same time. Another explosion was heard in Izzi, Faidh, and Jarkas areas in Jableh. Gunfire took place on Jableh-Latakia road.

Today as well and explosion was heard in Izzi in Jableh.

أخبار اللاذقية |L.n.n |

 

No comments:

Post a Comment